השתלת שיניים בהרדמה

מה עדיף – הרדמה מקומית או הרדמה כללית? באיזה מקרה יבחר הרופא להשתמש ב-“גז צחוק”? מתי מתקבלת ההחלטה על סוג ההרדמה בזמן השתלת שיניים ובמה זה תלוי? כל התשובות – במאמר שלפניכם

השתלת שיניים היא הליך כירורגי לכל דבר שכולל לעתים פתיחה של חניכיים וחשיפה של עצם, קידוח לצורך החדרת השתל ותפירה לאחר מכן יש צורך בהרדמה של המקום. עצם הלסת עשירה מאד בקצות העצבים ולכן, כל התערבות ללא אלחוש עלולה לגרום חוסר נוחות רבה ואף כאב.

ברפואת שיניים משתמשים בסוגים שונים של הרדמה – הרדמה מקומית, הרדמה מלאה ו-“גז צחוק” והשימוש בכל אחד מהסוגים תלוי בסוג הטיפול, המלצה של רופא וגם ההרגשה האישית של המטופל. פעם, תמיד דיברו על כמה סבל עלול לגרום טיפול שיניים. היום, רוב האנשים יודעים שטיפול שיניים הוא עניין שבשגרה ובזכות הטכנולוגיות החדשניות ושיטות טיפול מתקדמות, חוסר הנוחות והכאב על כיסא אצל רופא השיניים מצומצמים למינימום או לא קיימים בכלל.

השתלת שיניים בהרדמה מקומית

בסוג זה של הרדמה בוחר הרופא לאלחש באופן זמני רק את אזור הטיפול. הרדמה מקומית מבוצעת על ידי זריקה, בדיוק כמו שעושים במקרים בהם עושים סתימה או עוקרים שן. ההרדמה המקומית מתבצעת באזור בו הולך להיות מוחדר השתל הדנטלי והרופא יצטרך לבצע חתך בחניכיים וקידוח בעצם. במידה ומדובר בהשתלה באזור האחורי של הלסת התחתונה, שם העצם צפופה ועבה מדי, יש צורך בהרדמה מיוחדת.

אף ל פי שהרדמה מקומית עובדת לרוב מצוין ומעלימה לחלוטין כאב וחוסר נוחות במהלך הטיפול, צריך לקחת בחשבון גם את החששות והחרדות של המטופל עצמו ולכן במקרים רבים יבחר הרופא להוסיף להרדמה מקומית טכניקת הרגעה כלשהי, למשל “גז הצחוק” – תחמוצת חנקן שהמטופל מתבקש לשאוף דרך מסיכה מיוחדת. “גז הצחוק” מגיע למוח תוך עשרים שניות ותוך דקות בודדות מרגיע ומטשטש מעט את המטופל.

השפעת ההרדמה המקומית פגה כשעה אחרי סיום הטיפול ולכן ניתן מיד לחזור לשגרה.

השתלת שיניים בהרדמה מלאה

סוג כזה של הרדמה נחשב לקיצוני יחסית ברפואת השיניים ומשתמשים בו רק במקרים מיוחדים – למשל, כשמדובר בהשתלה של מספר שיניים רב, שכרוכה בהשתלת עצם שנלקחת מאזור אחר בגוף למשל, או אם המטופל סובל מפוביות או חרדות ומעדיף לשהות בשינה עמוקה במהלך הטיפול ולא להגיב לגירויים.

במקרה של הרדמה מלאה מחדירים את החומר המרדים דרך הוריד לזרם הדם. מדובר בהרדמה חזקה מאד והמטופל לא יזכור כלום ממה שקרה במהלך הטיפול. חשוב לזכור שהשפעת ההרדמה הכללית פגה רק אחרי 24 שעות ולכן יש להקפיד על כללי הזהירות, לא לנהוג ולא להפעיל ציוד מכונות כבד ביממה ראשונה לאחר הטיפול.

יתרונות וחסרונות של הרדמה מלאה והרדמה מקומית

טיפול שיניים בהרדמה כללית מצריך נוכחותו של רופא מרדים מקצועי, כמו כן, לעתים נדירות, תוצאות הטיפול בהרדמה כללית פחות מוצלחות מתוצאות הטיפול בהרדמה מקומית, מאחר והמטופל לא יכול לשתף את הרופא בתחושות שלו. עם זאת, כמובן, עדיף לבחור בהרדמה מלאה אם מדובר במטופל עם פחדים או חרדות, מאשר לאפשר לו לזנוח את בריאות הפה.

ההחלטה על סוג ההרדמה מתקבל על ידי הרופא המנתח בהתאם למצב חלל הפה, מורכבות המקרה, כמות השיניים המושתלות והתחושות האישיות של המטופל. החלטה זו מתקבלת בפגישת ייעוץ ראשונית ולכן מומלץ מאד לשאול את כל השאלות הדרושות ולהבין את היתרונות והחסרונות של כל סוג ההרדמה וכמובן להיערך בהתאם – במידת הצורך להגיע עם מלווה או להצטייד במשככי כאבים בהתאם להוראות הרופא, לאחר שהשפעת ההרדמה תפוג, האזור יכול להיות רגיש במשך מספר ימים.

תחומי טיפול

כתרי E-MAX

כתרי EMAX ושימוש במכשיר CEREC ברוכים הבאים אל

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​