השתלת שיניים ממוחשבת

השתלת שיניים ממוחשבת נחשבת לאחת השיטות המתקדמות ביותר מבחינה טכנולוגית בתחום רפואת שיניים. בזכות השימוש במכשיר CT ותוכנת הדמיה, השתלת שיניים הופכת מתהליך ארוך ומייגע לטיפול ממוקד שמקל על המטופל ומקצר באופן משמעותי את תקופת ההחלמה

הן משפיעות על איכות החיים שלנו לא רק מבחינת המראה אלא גם מבחינה בריאותית. הן מעצבות את החיוך שלנו וגורמות לביטחון העצמי להרקיע לשחקים או לרדת לגובה המרצפות. מעבר לכך הן חלק חשוב ממערכת העיכול. ובכן, דברים רבים תלויים בשלמות השיניים שלנו והיום, בזכות טכנולוגיה חדשנית של השתלת שיניים ממוחשבת, יש לנו אפשרות לצאת מהרופא   עם חיוך אחרי מפגש אחד בלבד. על מה צריך לשים לב בתהליך, למה לצפות ומה חשוב לקחת בחשבון?

ישנם סוגי טיפול שונים לבעיות של חוסר שיניים, אך השתלות דנטליות נחשבות לטיפול יעיל ביותר, עם אחוזי הצלחה גבוהים שמעניק פתרון לכל מי שבמשך שנים חלם על חיוך מושלם. כמובן, לפני שמחליטים על ההשתלה, חשוב לקחת בחשבון מספר גורמים קריטיים כגון מבנה הלסת, כמות רקמות העצם ומיקום השתלים. השתלת שיניים ממוחשבת חוללה מהפה אמיתית בשנים אחרונות.

למי מתאימה השתלת שיניים?

השתלת שיניים מתאימה למי שסובל משיניים חסרות או פגיעה בשלמות של הלסת, למשל אחרי תאונה, ניתוח, נפילה או טראומה אחרת. אל תחכו יותר מדי זמן, כי ככל שעובר הזמן יש סיכוי לפגיעה בשלמות של העצם ובשיניים הסמוכות. כדי לפתור זאת ייתכן ויהיה צורך לפני ההשתלה עצמה לבצע השתלת עצם או הרמת סינוס, מה שמאריך את תקופת הטיפול ומייקר אותה באופן משמעותי. לפי כך, מומלץ מאד לא לדחות ובמידה ואתם זקוקים להשתלת שיניים, יש לפנות למרפאה המתמחה בכך.

מה מיוחד בהשתלת שיניים ממוחשבת?

מדובר בטכניקה חדשנית ומתקדמת ביותר, המאפשרת לבצע השתלת שיניים ביום אחד. בזכות השימוש בהנחייה ממוחשבת ובמכשיר ה-CT, ניתן לעשות זאת בדרך הכי מדויקת ויעילה ואחיזה טובה יותר. התוצאות של השתלה ממוחשבת עמידות ואיכותיות בהרבה יותר, ללא ביצוע חתכים מיותרים.

יתרונות של השתלת שיניים ממוחשבת

  • ניתן להכין את תוכנית הטיפול הכירורגית במלוא טרם ביצוע הטיפול – באמצעות השימוש ב-CT ותוכנות ייעודיות המאפשרות להעריך את מצב הרקמות והעצם באזור השתל ולהחליט כיצד לפעול. כמו כן, ניתן לראות הדמיה מדויקת, כיצד תיראה התוצאה הסופית של ההשתלה.
  • השימוש ב-CT מאפשר גם לגלות בעיות נוספות בשן, כאלה שלא היו נראות בבדיקה דנטלית רגילה
  • בזכות תכנון מדויק ההתערבות הכירורגית מינימלית, תקופת ההחלמה מתקצרת באופן משמעותי, מה שכמובן, מאד מקל על המטופל.

כיצד מתבצעת השתלת שיניים ממוחשבת?

התהליך מתחיל מאבחון רקמות וסריקה של כל שן על ידי CT כדי להבין מקרוב את מצבה ולהחליט האם בנוסף יש צורך גם בהשתלת עצם, הרמת סינוס או פעולה אחרת. הנתונים מוזנים לתוכנת מחשב ייעודית וזמן קצר לאחר מכן מקבלים תמונה תלת-ממדית של חלל הפה וכל שן בנפרד וכמובן את המידות המדויקות של כל שן.

לאחר מכן, עם כל הנתונים, הרופא מבצע לפני הכל השתלה וירטואלית על שיני המטופל, כדי לראות את התוצאה הסופית, לתקן במקרה הצורך וליצור רשימת הנחיות מדויקות מותאמות ספציפית לטיפול במטופל זה. השימוש בתוכנה והנחייה ממוחשבת מייתר את הצורך בחתכים או פעולות כירורגיות פולשניות אחרות.

לאחר מכן, כמו בהשתלת שיניים רגילה, מונח בפיו של המטופל סד כירורגי, שמיוצר בעקבות השימוש בתוכנה ולכן מנחה בצורה מאד מדויקת לאן מוחדרים השתלים.

סיכונים ותופעות לוואי

כמו אחרי כל פעולה דנטלית, בימים הראשונים לאחר ההשתלה תיתכן קצת רגישות יתר באזור ההשתלה. בדרך כלל תחושה זו עוברת אחרי כמה ימים, ניתן לטפל בה במקרה הצורך על ידי משככי כאבים לפי הנחיית הרופא.

בזכות הדיוק של התהליך והימנעות מחתכים או פעולות פולשניות אחרות, השתלת שיניים ממוחשבת מתאימה גם לחולי סכרת או חולים במחלות כרוניות.

מרפאתו של ד”ר מיכאל ויינשטיין מתמחה בהשתלות שיניים ממוחשבות ומצוידת במכשור חדשני ומתקדם המאפשר לבצע את כל ההכנות ואת הטיפולים עצמם במקום אחד וללא דיחוי מיותר.

תחומי טיפול

כתרי E-MAX

כתרי EMAX ושימוש במכשיר CEREC ברוכים הבאים אל

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​