סוגי השתלות שיניים

מתעניינים בהשתלת שיניים? במאמר הבא תוכלו להכיר שיטות שונות של הטמעת שתל דנטלי וההבדלים ביניהן מבחינת ההתאמה ותקופת ההחלמה. במרפאתו של ד”ר מיכאל ויינשטיין כל השתלות השיניים מבוצעות במקום, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות.

השתלת שיניים נחשבת לאחד הפתרונות מהפכניים לא רק באסתטיקה דנטלית, אלא מבחינת הבריאות הכללית. כולנו מסכימים שהיעדר השיניים מפריע לאנשים לא רק מבחינת המראה אלא גם גורם לבעיות במערכת העיכול ולכן לשלמות השיניים בפה יש חשיבות מאד גדולה.

קיימים סוגים שונים של השתלות השיניים. ההחלטה על סוג השתלה מסוים מתקבלת על ידי רופא השיניים במהלך פגישת הייעוץ הראשונית יחד עם הסבר מדוע דווקא סוג זה של ההשתלה מתאים למטופל זה. מאמר זה יעניק לכם מידע לגבי סוגי ההשתלות הקיימים ולא מהווה בשום פנים ואופן ייעוץ לגבי עדיפות לסוג השתלה כלשהו.

מהי השתלת שיניים?

שתל דנטלי משמש כשורש של שן מלאכותית, המותאמת מבחינת המראה, הצורה והגודל לשאר השיניים בפה של המטופל. השתל הדנטלי מספק יציבות לשן ומאפשר למטופל לתפקד רגיל לחלוטין ביום יום. השתלים מותאמים באופן אישי למבנה חלל הפה של המטופל ומוחדרים לתוך עצם הלסת בהליך כירורגי קצר ומדויק, באמצעות טכנולוגיות מתקדמות כגון CT והדפסות תלת-מימד.

ישנם סוגים שונים של שתלי שיניים, בהתאם לצורך וייעוד שלהם. רוב השתלים מיוצרים היום מטיטניום – מתכת עמידה ויעילה מאד שמשתלבת היטב עם העצם הטבעית של הלסת, מה שמבטיח את ההצלחה של ההשתלה ואת העובדה שהיא תשרת את המטופל לאורך זמן.

בחירת סוג ומבנה השתל תלויה בגודל, צורה וצפיפות של עצם הלסת. במקרים מסוימים אף נדרשת השתלת עצם לפני השתלת שתל. תוכלו לקרוא על כך במאמר על השתלת עצם והרמת סינוס באתר. להלן מספר סוגים של שתלים דנטליים קיימים.

ROOT FORM – מיועד לעצם לסת עמוקה ורחבה

במקרה זה השתל הדנטלי מזכיר בצורתו את השורש הטבעי של השן. סוג כזה של שתל נפוץ ביותר ומשתמשים בהם כשיש מספיק רקמת עצם, כדי להעניק בסיס רחב לשיניים בודדות או לכל השיניים חלק מסוים של הפה.

במקרים בהם אין מספיק עצם, ניתן לבצע השתלת עצם, מה שמקל על החדרת השתל, אך מאריך את תקופת הטיפול, כי יש צורך להמתין עד שאזור השתלת העצם יחלים וייקלט.

הרופא מכין את אזור ההשתלה, חושף את העצם ומחדיר את השתל פנימה בצורה יציבה. לאחר מכן המקום נתפר וכל מה שנשאר זה להמתין להחלמה – בין שלושה לשישה חודשים, עד שהריפוי מסתיים והעצם מקיפה את השתל בצורה מספקת.

לאחר ההחלמה, מוברגת על השתל השן המלאכותית ומעכשיו יוכל המטופל גם לחייך ללא חשש וגם לתפקד בצורה רגילה לחלוטין.

PLATE FORM – עבור לסתות קצרות וצרות במיוחד

במקרים מסוימים לא ניתן לבצע השתלת עצם בגלל מבנה הלסת הצר והקצר ולכן יבחר הרופא להשתמש בסוג אחר של שתל, ארוך ושטוח, שמתאים את עצמו למבנה הלסת. כמו במקרה הקודם, במהלך ההשתלה הרופא חושף את העצם, מחדיר את השתל ותופר את המקום. בדרך כלל גם במקרה זה יש צורך להמתין עד להחלמה והאינטגרציה של השתל בתוך הלסת, אך במקרים מסוימים ניתן לבצע את שחזור השן באופן מידי.

SUBPERIOSTIAL – כשאין מספיק מסת עצם

במקרים מסוימים נגרם נזק גם לרקמת העצם (בעקבות טראומה או נסיגת העצם) ולכן אין מספיק מקום להחדיר שתלים מסוג ROOT FORM או PLATE FORM. במקרה זה בוחרים להתאים את השתל לחלקה העליון של עצם הלסת שמותקנים מתחת לחניכיים בשיטה שונה.

השתלה מידית

במקרים מסוימים ניתן להתקין שתל דנטלי מיד עם עקירת השן הטבעית. היתרון הבולט בשיטה זו – צמצום תקופת הריפוי וההחלמה, כי הרופא משתמש במכתש שנוצר בעקבות העקירה להשתלת השתל המלאכותי. בחירה בסוג כזה של השתלה מתאימה למטופלים שיש להם מספיק רקמת עצם שמאפשרת לייצב את השתל בצורה טובה. כמובן, חשוב שהשתל יהיה יציב מספיק כדי שיוכל לעמוד בלחץ שיופעל עליו לאחר הצמדת השן המלאכותית.

תחומי טיפול

כתרי E-MAX

כתרי EMAX ושימוש במכשיר CEREC ברוכים הבאים אל

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​