השתלת עצם והרמת סינוס

במקרים בהם מתברר לפני השתלת שיניים כי יש מחסור ברקמת עצם או העצם דקה מדי להשתלה, יש צורך לפני הכל לבצע הרמת סינוס או השתלת עצם. במרפאתו של ד”ר מיכאל ויינשטיין מבצעים בהצלחה טיפולים כאלה על בסיס יום יומי באמצעות המכשור החדשני ביותר ושיטות עבודה מדויקות

בטיפולים של השתלות שיניים חייבים לדאוג לכמות מספקת של רקמת עצם, כדי שהשתל יהיה יציב וישרת את המטופל לאורך זמן. לכן, פעמים רבות, יש צורך לפני תהליך ההשתלה לבצע השתלת עצם ו/או הרמת סינוס ורק לאחר מכן להחדיר את השתלים.

מהי השתלת עצם?

במקרים בהם אין מספיק רקמת עצם במקום השתל, או שמדובר ברקמת עצם שאינה איכותית או צפופה מספיק כדי להחזיק את השתל, יש צורך לבנות את העצם מחדש. תהליך זה נקרא גם “רגנרציה של העצם”. כדי לעשות זאת משתמשים הרופאים באבקת עצם יחד עם תחליפים מעודדי בניית עצם. מדובר בתחליפים שמקורם מן החי, הם מעודדים גדילה מהירה של כלי דם באזור הטיפול ובסופו של דבר הופכים לחלק בלתי נפרד מהעצם.

פעמים רבות, לאחר שעוקרים שן, מתקיים תהליך טבעי של ספיגת עצם הלסת. העצם נסוגה ובסופו של דבר, עם הזמן, אין אפשרות לבצע השתלה בלי לבצע תחילה בניית עצם במקום. במקרים מסוימים מחליטים הרופאים כבר בעט עקירת השן לבצע השתלת עצם, שתעצור את הספיגה ואת הנסיגה, מה שיאפשר בעתיד לבצע השתלה ללא בעיות מיוחדות.

את בניית העצם ניתן לבצע גם לרוחב וגם לגובה, תלוי במצב העצם המקורית. במקרים מסוימים ניתן להתקין שתלים באופן מידי אחרי השתלת העצם, אך קיימת אפשרות שתצטרכו להמתין בין 4 חודשים לחצי שנה עד ההחלמה המלאה.

לביצוע השתלה אבקת עצם מתערבבת עם מאיץ גדילה כלשהו, למשל ממברנת PRF ומוחדרת לתוך האזור של השתל העתידי. לפי המלצת הרופא יוחלט מתי תתבצע ההשתלה עצמה – ההחלטה שלו תלויה במצב חלל הפה של המטופל, איכות הרקמות וגורמים נוספים.

הרמת סינוס

במקרים בהם יש צורך בהשתלת שיניים בלסת עליונה, לעתים רקמת עצם דקה מדי ולכן אין אפשרות החדיר את השתל בלי לעבור דרכה, בדרך כלל לתוך חלל הסינוס. הסינוסים אלה ארבע חללים ריקים בשני צדי הגולגולת של אדם בוגר, שניים מהם ממוקמים ממש מעל הלסת העליונה ונקראים סינוסים מקסילריים. למשל, שורשים של השיניים הטוחנות שלנו לעתים קרובות מגיעות עד רצפת הסינוס המקסילרי ולפעמים אף חודרות אותה. הסינוסים מלאים באוויר ויש להם חלק חשוב במערכת הנשימה שלנו.

אם באזור הלסת הסמוך לסינוס חסרה שן, עם הזמן רקמת העצם הופכת להיות דקה מדי והסינוס גדל בהתאמה. כדי לבצע שתל באזור כזה יש צורך בעובי עצם של כ-10 מ”מ מינימום, ולכן כדי לא לפגוע בסינוס או בעצם, יש צורך לפני ההשתלה לבצע הרמת סינוס.

ישנם שני סוגים של הרמת סינוס, תלוי בגובה העצם:

הרמת סינוס סגורה

הרמת סינוס בשיטה זו מתבצעת כשעובי העצם מתחת לרצפת הסינוס לא מספיק להשתלה אך הוא גדול מ-7 מ”מ. הטיפול מתבצע בהרדמה מקומית. במקדח דק קודחים את עצם הלסת לכל עומקה עד רצפת הסינוס. לאחר מכן בעדינות מרימים את הרירית העוטפת את הדופן הפנימית של הסינוס לגובה של עוד 3 עד 5 מ”מ באמצעות מכשיר מיוחד בשם אוסטאוטום. לתוך הפתח שנוצר, דרך חור הקידוח, מחדירים פנימה את אבקת העצם, עד שהחלל מתחת לרירית מתמלא.

הרמת סינוס פתוחה

הרמת סינוס בשיטה זו מתבצעת כשעובי העצם בין 5 מ”מ ל-7 מ”מ. בהרדמה מקומית חושפים את העצם באזור ההרמה, מבצעים פתח דרך העצם לחלל הסינוס (להבדיל מהשיטה הסגורה שם לא הייתה חדירה לתוך הסינוס עצמו. מסיטים פנימה בעדינות את הרירית העוטפת את הסינוס מבפנים. כשהרירית מורמת לגובה של 15 עד 20 מ”מ (כולל גובה העצם הקיימת בלסת), ממלאים את הנפח ואת הגובה באבקת עצם עם מאיצי גדילה. יש צורך להישמע להוראות הרופא לאחר הטיפול ולהמתין עד להחלמה מלאה כ-10 ימים, לאחר מכן יוסרו התפרים. השתלים מותקנים לאחר תקופת ההמתנה לאיחוי וריפוי מלא, מה שעלול לקחת בין 6 ל-9 חודשים.

במרפאת של ד”ר מיכאל ויינשטיין השתלות עצם והרמת סינוס מתבצעות באמצעות טכנולוגיה חדשנית, אחרי בדיקת CT הקובעת במדויק את אזור ואת סוג ההשתלה. ד”ר מיכאל ויינשטיין בעל ניסיון עשיר בביצוע טיפולים מסוג זה וטיפולים אחרים בתחום כירורגיה ואסתטיקה דנטלית.

תחומי טיפול

כתרי E-MAX

כתרי EMAX ושימוש במכשיר CEREC ברוכים הבאים אל

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​